Kate Price - цимбалы и кельтская музыка
Kate Price - цимбалы и кельтская музыка
Kate Price (Кейт Прайс) - американская независимая исполнительница, выпускающая музыку под собственным лейблом Lunaverse Music (ранее - Priceless Productions). Впрочем, она успела поработать и с крупными компаниями - Access Music, Higher Octave/Om Town и Narada.
За свою карьеру с 1984 года Кейт записала 9 дисков: "Hungry Moon (1984)”, "Not Far From Here (1987)”, "Dreams of Annwyn” (1989), "Unquiet Dreams (1989)”, "Belaich An’ Dorain (1991)”, "The Time Between” (1993), "Deep Heart’s Core” (1995), "The Isle of Dreaming” (2000) и "Songs from the Witches Wood” (2009), два из которых являются сборниками, куда вошли уже ранее изданные композиции (1991 и 2009).

 

Стиль Кейт плавно перетекал от Celtic/Folk к Celtic/New Age (1993) и затем к World/New Age (1995, 2000). Сама Кейт играет на множестве различных инструментов (цимбалы, хуммель, фисгармония, джембе, пианино, клавишный синтезатор, думбек), поёт, пишет музыку, стихи, делает аранжировки.  
 
Официальный сайт Кейт: http://www.kateprice.com/, моя работа по переводу тут.
 
Кейт родилась в Солт-Лейк-Сити, Юта, но выросла в Санта-Барбаре, Калифорния, где в возрасте одиннадцати лет открыла для себя болгарскую народную музыку и влюбилась в неë. В 14 лет еë пригласили вступить в Фольклорный Ансамбль Санта-Барбары. Она выступала в тени двух своих старших сестëр, а балканская музыка сумела по-настоящему разбудить еë голос. Кейт также была талантливой и страстной танцовщицей, и она стала хореографом и преподавателем вокала для женщин а ансамбле "Zdravitsa Balkan Dance Ensemble”, когда ей было всего 16 лет. Она также занималась африканскими танцами с Kay Fulton, современными танцами с Neville Black и балетом с Valerie Houston.
Кейт посчастливилось оказаться в прогрессивном и богатом в культурном плане окружении Санта-Барбары, поэтому она росла, погрузившись в музыку, живопись и литературу. Еë ранние музыкальные предпочтения были эклектическими: от Джони Митчел до Шопена, от африканской мбиры до шведской никельхарпы. Она самостоятельно научилась играть на дульцимере, когда ей было 14 лет, и влюбилась в цимбалы в возрасте двадцать с небольшим. Кейт стала продюсером своей первой записи, "Hungry Moon” в 1984 году и с тех пор продолжает создавать прекрасную музыку. Хотя большинство относят еë к американским исполнителям кельтской музыки, сама она считает, что работает в стиле современной этнической музыки, поскольку еë композиции имеют богатую и разнообразную тональную гамму, создавая новые созвучия с помощью древних традиционных инструментов.

 Ранние работы.

 
Первые работы Кейт это:  Hungry Moon (1984),  Not Far From Here (1987) и Dreams of Annwyn (1989). Все они издавались только в формате аудиокассет, весьма небольшим тиражом ("Dreams of Annwyn” – всего несколько тысяч), поэтому найти сейчас о них какую-либо информацию или приобрести их крайне затруднительно. Тем не менее, отдельные композиции можно услышать на более поздних сборниках – Belaich An’ Dorain и Songs from the Witches Wood. Поэтому кое-какую музыку послушать удастся.
Rathdrum Faire / Рафдрамская Ярмарка (Hungry Moon) 
Текст песни:

Слова и музыка – Mick Fitzgerald (©1980 Hup-Jack Music)

I rose and tasted the first breath of spring,
The mist from the grassy lands rising.
I set to my grey mare and saddled on the road
With the green hills the sun was caressing,
Saw the nest of the blackbird as she took to the air
Setting off in the direction of Rathdrum Fair.
I come with the dawn bringing silver to buy,
Hoping wits and good fortune would aid me.
 
I rode with the sun, took my feet to an inn,
Where the talk was all livestock and memories,
Where old tales were traded for new ones in turn,
Where the pipes did lament into the day-o,
Where the faces were old but the eyes they were good.
They knew the money in your pocket and they’d have it if they could.
Where the clowns and the street sellers wandered around
Where the fiddler was lost in the noise of the crowd.
 
And when business is done you’ll adjourn for a dram
And drink maybe well into the day-o,
But when twilight draws near you will drink your last beer
And set up your goods to take away-o,
And the old mare will fumble and bite at the wind,
As you sleep in your saddle with your collar turned in,
And the year will grow old when the traders have gone,
And the blackbird will follow the heat of the sun.
 Borderlands / Приграничье (Hungry Moon)
 
Слова и музыка – Danny Carnahan (©1981 Post-Trad Music)
 
The young man sits above the town in the glow of the setting sun
With his head held cradled in his hands, his back against a stone
Saying "Why have I so little time in this wretched place to stand
When I can’t take the girl I love back home to the Borderland, oh?
 
For I watch her dance upon the hill and I live but for her song
And she never dreamed I waited here so silent and so long
But her golden hair to strike me down and her brown eyes strike me blind
And the thought I’ll ne’er see her again is torturing my mind, oh”
 
The maid strolled down the hill nearby towards home in the end of day
And she caught the sound of the young man’s words and she stopped along her way
And the voice had she ever heard so sweet as the voice of the stranger lad
And she stood there as if turned to stone and listened from the shadows
 
And the young man’s words reached out to her where she stood upon the lea
And they built her ships upon the clouds and castles on the sea
And as he spoke her eyes did flash and burn as with a flame
And the maid stepped out around the stone as if he’d called her name, oh
 
"Pray lament no more,” she spoke, her voice like a gentle sea,
"For I have heard your every word and I know they’re meant for me,
And if you speak in truth my lad and you love me as you say
There can be no reason we must part, not even for a day, oh”
 
The young man started at her words and he stood up straight and tall,
He said, "I never meant for you to hear me speak this way at all,
For you can never have me love, it’s useless to deceive
For I must return to the Borderland, oh, I am bound to leave you.”
 
"I care not where you’re bound, my lad, I care not where you’re from,
For the one thing that I’m certain, ‛tis this maiden’s heart you’ve won.
So take me with you where you must, I freely go your way,
And I will lie here in your arms to greet the light of day, oh.”
 
Tenderly he laid her down and next to her did lie.
The wind that whispered through the trees was sweet as lullabye.
Bending low, he folded her into his soft embrace.
And with a touch he sent her fast asleep with a smile upon her face, oh.
 
"Sleep content, my love, he spoke, I could not cause you pain,
For the dawn will find me far away and I won’t be back again
And though I’d take you if I could, I am not what I seem
So forget we ever tarried here and wake as from a dream, oh.
 
"For I am not of your world, my love, I come from another time
And I crossed here from the Borderlands between your world and mine.
‛Twas there that I first heard your voice and longed for your face to see
And I gathered all the powers I had and stepped out on your lee, oh
 
"And you know I watched you quietly as you danced along the hill
And though I dared not call to you, I loved you stronger still
But no longer do I have the power, no longer can I stay
For I’ll be pulled back into my time by the dawning of the day, oh
 
"But I will be your pillow where e’er your head will lie.
And I’ll be the star you can only catch in the corner of your eye.
And I’ll be the sound of laughter in the first low flower of dawn.
And I’ll be the touch to brush your cheek and wake you in the morning…”
 
Saying this, he bended low and he kissed her once goodbye.
And as the dawn broke on the hill, he vanished like a sigh,
And the maid, she opened up her eyes and smiled up through the trees
For as she listened she could almost hear his voice upon the breeze, oh.
 
"Oh, I know you hear me love,” she spoke as she laid on her grassy bed,
"For I felt your touch, and I felt your kiss and I heard the words you said.
And the next time that our worlds combine cannot be very far
And I’ll be waiting then to take your hand and dance among the stars, oh.”
Hungry Moon / Голодная Луна (Hungry Moon)
Инструментальная. Музыка Odai Johnson (©1984).
 
 The Ferryman’s Daughter / Дочь паромщика (Not Far From Here)
 
Слова и музыка – Donovan (© дата неизвестна)
Away down deep in the greenwood, oh
A-rap, a-tap, a-tapping on a window
A young blade and a ramblin’ boy
A-crossed the wide river to go
The river is wide, the river is deep
All within the courtyard seem asleep

Then by and by, a young girl came
Blinking sleep from her dark eye
She put her finger to her lips
So young and yet not so shy
The river is wide, the river is deep
The ferryman my father is asleep
 
I’ll tell to ye a rovin’ tale
Or recite to you a fable
If you will give to me some bread
And a little hot soup if you’re able
The river is wide, the river is deep
The ferryman her father was asleep
 
Then she put on her cloak of wool
And a pair of fine boots of deerskin
Lowering her pretty dark eye
When he caught a glimpse of her fair skin
The river is wide, the river is deep
The ferryman her father was asleep
 
He laid her down in the greenwood, oh
Squirrel and a rabbit did scamper
He sang her an ancient roving tale
And merely he did enchant her
The river is wide, the river is deep
The ferryman her father was asleep
 
They bid goodbye by the riverbank
He looked long into her dark eye
An otter splashed and quickly sank
Greylag goose in the gray sky
The river is wide, the river is deep
The ferryman my father
The river is wide, the river is deep
The ferryman my father was asleep
 
Not Far From Here / Недалеко отсюда (Not Far From Here)

Инструментальная. Музыка Кейт Прайс.
 
 Unquiet Dreams (Неспокойные Сны)

По сути - это ещё одна ранняя работа, как говорится "Very, very rare and long out of print". К счастью, кто-то оцифровал эту кассету и выложил для скачивания на торренты. Впрочем, качал я её невероятно долго - наверное, с месяц...
  Создавался альбом совместно с несколькими другими музыкантами, Кейт играла здесь очень важную (цимбалы, вокал, музыка), но не главенствующую роль. Поэтому и авторство не лично её, а группы под названием Queen Mab (Королева Маб).
Работа состоит по большей части из инструментальных композиций, музыка - традиционная с британских островов, хотя есть и несколько шведских и даже русских народных мелодий.

Bobby Casey Hornpipe / Хорнпайп Бобби Кейси
Музыка традиционная ирландская
 Fhear a Bhata / Мой лодочник
I’m often haunting the highest hilltop
I scan the ocean I sail the sea
Wilt come tonight love wilt come tomorrow
Wilt ever come love to comfort me?
 
Fhear a bhata no horo eil’e
Fhear a bhata no horo eil’e
Fhear a bhata no horo eil’e
Oh fare thee well love where e’er you be
 
They call thee fickle they call thee false one
And seek to change me but all in vain
For thou art my dream yet through the dark night
And every morning I watch the main
 
Fhear a bhata no horo eil’e
Fhear a bhata no horo eil’e
Fhear a bhata no horo eil’e
Oh fare thee well love where e’er you be
 
There’s not a hamlet to where I know it
Where you go wandering or set a while
And all the old folks you win with talking
And charm the maidens with song and smile
 
Fhear a bhata no horo eil’e
Fhear a bhata no horo eil’e
Fhear a bhata no horo eil’e
Oh fare thee well love where e’er you be
 
Do you remember the promise made me
The tartan plaid and the silken gown
The ring of gold with thy hair and portrait?
That gown and ring I will never own
 
Fhear a bhata no horo eil’e
Fhear a bhata no horo eil’e
Fhear a bhata no horo eil’e
Oh fare thee well love where e’er you be
Fare thee well love where e’er you be
 Unquiet Dreams / Неспокойные сны

 Музыка – Mark A. Schlenz
 
 Belaich An’ Dorain

Этот очередной крайне редкий альбом - первая работа Кейт, изданная на CD. Его также можно скачать на торрентах, и сделать несколько лет назад это было значительно легче, чем предыдущую работу. Мне же после нескольких лет поисков удалось приобрести его физическую копию. Диск представляет собой сборник избранных композиций, вошедших в четыре предыдущих работы.

Альбом имеет несколько странное оформление бумажных вставок. На задней приведён список композиций, но их порядок очень похож на случайный smile. В связи с этим везде в интернете названия песен не соответствуют действительности. Правильный порядок можно найти на самом диске, он приведён у меня на сайте, ссылка на который дана в начале публикации.
 Brave Wolfe / Смелый Вульф
Слова и музыка традиционные канадские
Дополнительные стихи – Кейт Прайс

I went to see my love, thinking to woo her,
I sat down by her side, not to undo her;
But when I looked on her my tongue did quiver;
I could not speak my mind while I was with her.
 
Love, here’s a diamond ring, long time I’ve kept it;
All for your sake alone if you’ll accept it.
When you this token view, think on the giver;
Madame remember me or I’m undone forever.
 
Love, I accept your gift and I’ll wear it always
And hope that we might meet again in someday;
From the moment when we met my heart I gave you
Once be you back to me, I shall await you.

 Waltz of O’Pree / Вальс из Опри

Музыка Кейт Прайс 
 Celtic Twilight / Кельтские сумерки
Музыка Кейт Прайс 
 
The Time Between (Посреди Времён)

Хоть этот CD и "out of print", приобрести его не слишком сложно. Данный диск стал для меня тем, с которого началось знакомство с Кейт. И он остаётся одним из моих любимых. 

Эта работа стала для Кейт первой, полностью состоящей из еë собственных композиций. За долю секунды до лобового столкновения на высокой скорости Кейт подумала, что если она выживет, то начнëт создавать что-то своë, а не фокусироваться на традиционной музыке. Несмотря на то, что этот альбом оказался более простым, чем последующие работы, он завоевал для Кейт международное признание и поднялся в самый верх чартов NPR (Национальное Общественное Радио). Также он помог ей заключить контракт, благодаря которому она познакомилась со звëздным гитаристом стиля Нью-Эйдж, а также мастером по айкидо, Teja Bell, запись которого "Dolphin Smiles” была настоящим хитом своего времени. Их сотрудничество упрочилось во время релиза работы Кейт "Deep Heart’s Core” в 1995 году. "The Time Between” – романтический, нежный альбом с кельтскими и славянскими мотивами.

Slavic Nights / Славянские ночи
Инструментальная. Музыка Кейт Прайс   
 Tango of the Flowers / Танго цветов

Инструментальная. Музыка Кейт Прайс 
Peaceweaver / Прядильщица мира
Слова и музыка Кейт Прайс
Upon a hill, above a town
A young girl sits, her head bowed down
Asking "When will it cease, this troubled time?”
And leave her land in peace
 
And in the spring, before their power
Into her hair she weaves the flowers
And with open hand, she walks her land
Her destiny to find
 
It is arranged, the plans are set
Into a warring clan she’s wed
She’s a human bridge to stop the flow
Of blood upon their fields
 
When summer sun, she wears a crown
Her maidens dress now a foreign gown
And it’s her body she lays down
She’s a weaver of peace
 
But war returns, again and again
One battle claims her family’s men
Sons, husband, brothers, father, all
To each other swords they fall
 
With autumn wind upon the pyre
She weaves their arms before the fire
To set them free her sole desire
She’s a weaver of peace
 
And with the snow she takes her leave
To heal herself she sits to weave
A tapestry her tale to tell
And give her grief to time
 
Her long hair shorn as golden thread
She weaves a story of her dead
That those who see may choose peace instead
She’s a weaver of peace
She’s a weaver of peace
She’s a weaver of peace
 
 Ballad of the Bog / Баллада о болоте
Слова: Mark W. Lewis
Оригинальная музыка: Mark W. Lewis и Craig Coulter
Дополнительная музыка и аранжировка: Кейт Прайс
 
The ruins stood amidst the bog
The folk knew not from whence they came
A rumor floated in the fog
Of a white and wistful, ghostly dame
 
‘Twas said she prowled the ruined walls
And all the while bemoaned her fate
Down crumbling, moss encrusted halls
Her voice would echo and relate
 
A stranger heard the village tell
A tale of spectre, moss and stone
From stories heard around the well
He’d see it for himself alone
 
He found within the haunted place
A maiden sleeping very sound
With dark hair streaming ‘cross her face
And falling tangled to the ground
 
He slowly crept up to her side
And bent his ear unto her chest
And life within her did reside
A faint heartbeat within her breast
 
The wind than moved the clouds aside
Which made the moon reveal her face
He jumped behind a wall to hide
As light filled up the horrid place
 
And as he watched with fullest awe
An evil mist fell from the stones
And uttering words of ancient law
It settled down into her bones
 
Her eyes shot wide, she sat upright
A flame of yellow burned insane
Her moaning filled the frightened night
And echoed through the halls again
 
The spectre heard the church bells tall
And stopped the maiden’s sad lament
Then with a scream it left her soul
And she collapsed, her body spent
 
The evil mist than pulled away
And wisped back from whence it came
The night seeped back without delay
And silence than held court again
 
He knew just what he had to do
And left the ruins far behind
‘Twas clear to him as morning dew
He’d rescue her or he would die
 
The day was spend in plans and schemes
The hour now was growing late
Then armed with naught but sword and dream
He rode to meet what lay in wait
 
He gathered up the maiden and
Removed her to the open air
Then lying down upon a sand
He took her place and waited there
 
The time was nigh, the mist arrived
And took its evil, alien shape
With lengthy neck and bulbous eyes
He realized there was no escape
 
He grabbed the mist, it screamed with hate
And twisted in his surly grip
He drew his sword and struck its pate
And ‘cross his glove its green blood dripped
 
The maiden woke when it was dead
And ran into the young man’s arms
His heart reached out to hers and said
I’ll keep you safe and out of harm


Deep Heart’s Core (Самое Сердце Души) 

"Название этого альбома взято из стихотворения В.Б.Йейтса "Остров в озере в Иннисфри”, в котором он слышит течение реки самым сердцем своей души (by "deep heart’s core”). Для меня сердце чьей-то души – это не просто место, где течет река внутреннего умиротворения. Это также место, откуда мы черпаем красоту своей сущности, принося еë в реальный мир".

Этот альбом позволил Кейт глубже выразить свой стиль. Он состоит из композиций, которые витают между балканскими, британскими и латинскими сюжетами, и рисует портрет самых сокровенных уголков внутреннего мира Кейт. Вторым продюсером "Deep Heart’s Core” является Teja Bell, и эта работа стала настоящим взрывом на музыкальной сцене, завоевав международное признание и разойдясь большими тиражами в 28 странах. Именно из этого альбома CBS выбрала композицию для документального фильма об Олимпийских Играх 1998 года в Нагано, Япония.
  Rio Del Corazon
Инструментальная. Музыка Кейт Прайс
Place of Spirit / Обитель духа
   Инструментальная. Музыка Кейт Прайс
So Ghostly then the Girl came in / И девушка вошла так призрачно
Стихи – Robert Hillyer (1895-1961), атаптированы Кейт Прайс
Музыка Кейт Прайс
 
So ghostly then the girl came in,
I never saw the turnstile twist,
Down where the orchard trees begin,
Lost in a reverie of mist.
 
And in the windless hour between
The last of daylight and the night,
When fields give up their ebbing green,
And two bats interweave their flight.
 
I saw the turnstile glimmer pale
Just where the orchard trees begin,
But watching was of no avail,
Invisibly the girl came in.
 
So ghostly then the girl came in,
I never saw the turnstile twist,
Down where the orchard trees begin,
Lost in a reverie of mist.
 
I took one deep breath of air
And lifted up my heavy heart,
It was not I who trembled there
But my immortal counterpart.
 
I knew that she had come again,
Up from the orchard, througt the ‘stile,
Without a sigh to tell me when,
Though I was watching all the while.
 
The Isle of Dreaming (Остров Грëз) 

 С помощью набора экзотических и душевных инструментов Кейт Прайс сплетает фантастическую картину, охватывающую разные эпохи и культуры. "The Isle of Dreaming (Остров Грëз)” является прекрасным продолжением еë альбома "Deep Heart‛s Core” и уведëт вас в многогранное музыкальное путешествие со звуками цимбал, классической гитары, вокала и никельхарпы.

То, что Кейт начала в "Deep Heart’s Core”, было заверешено с выходом "The Isle of Dreaming”, на этот раз с индийско-персидскими мотивами, надстроенными над кельтской основой. Это – изысканная, многогранная работа огромной глубины, и она кажется всë более прекрасной после каждого нового прослушивания. Этот альбом посвящëн брату Кейт, Лео, любовь и поддержка которого была непоколебимой опорой в течение всей еë жизни. Он умер от осложнений, вызванных диабетом, в 1998 году. Вторым продюсером альбома также стал Teja Bell, и эта работа преуспела в слиянии различных тем в связную и достойную восхищения музыкальную картину. 
 Andalusia / Андалусия
 Инструментальная. Попурри из "Spain (Испания)” (Ahmad Jamal) и "Moon over Malaga (Луна над Малагой)” (Кейт Прайс и Teja Bell)  
 Planxty Almblade-Cruso / Плэнксти для Алмблейд-Крузо
Инструментальная. Музыка Кейт Прайс  
Beloved / Возлюбленный
Слова и музыка Кейт Прайс
Припев взят из стихотворения Дэрила Симмонса (Daryl Simmons)

The voice of my beloved sings me from my sleep
He sings my soul from hiding in it’s silent snowy keep
An earthly song that sets my heart aflame
The voice of love that sings me home again
 
In a forest full of secrets and immortal melodies
His song is wind caressing the shining silver trees
The mysteries of ragged birds in flight
Who know the dark, but are closer to the light
 
Come my love, fly to the sun
Our earthly work is done
Come my love, slip into space,
Rest in love’s embrace
 
He sings the rivers flowing, they wash away my tears
He sings the mountains rising from the dust
Of a thousand years
He haunts me in the shimmering of the rain
The voice of love, that sings me home again
 
Come my love, fly to the sun
Our earthly work is done
Come my love, slip into space,
Rest in love’s embrace
Rest in love’s embrace
 
 Songs from the Witches Wood (Песни из Ведьминого Леса)

Эти песни были спасены с различных аналоговых носителей, возраст которых превышал 25 лет. Дополнительная запись и цифровое волшебство были использованы, чтобы максимально улучшить композиции, в то же время сохраняя невинность и красоту оригинала. Продюсером альбомов "Hungry Moon (Голодная Луна)”, "Not Far From Here (Недалеко отсюда)”, "Songs of Love and Madness (Песни Любви и Безумия)” и "Unquiet Dreams (Неспокойные Сны)” был Daniel Protheroe, и они записывались на различных студиях в городе Санта-Барбара в период с 1984 по 1989 год.

Эта работа представляет собой собрание исключительно вокальных композиций. Название происходит от того участка ярмарки "Renaissance Pleasure Faire”, где играла Кейт, и где многие из песен были задуманы или впервые исполнены. Ведьмин Лес находился на самом краю, где собирались все поэты и мечтатели. Ах, если бы те деревья могли говорить!
В "Songs from the Witches Wood” вошли несколько песен, которые Кейт как бы отметила на карте. Также альбом содержит никогда ранее не издававшийся материал и одну недавно записаннаю композицию. Кейт добавила некоторые дополнительные партии для различных инструментов во многие песни, так что они будут звучать по-новому даже для тех, кто знаком с оригиналом. 
 Mad Tom of Bedlam / Сумасшедший Том из Бедлама (Songs of Love and Madness (не издан))
Слова – аноним (около 1600)
Музыка – James Briton Hendricks (©1986 Кейт Прайс и James Briton Hendricks)

From the hagg and hungrie goblin
That into raggs would rend ye,
And the spirit that stands by the naked man
In the Book of the Moones – defend ye!
That of your five sound senses
You never be forsaken,
Nor wander from your selves with Tom
Abroad to beg your bacon.
 
While I doe sing "any foode, any feeding,
Fedinge, drinke or clothing,”
Come dame or maid, be not afraid,
Poor Tom will injure nothing.
While I doe sing "any foode, any feeding,
Fedinge, drinke or clothing,”
Come dame or maid, be not afraid,
Poor Tom will injure nothing.
 
Of thirty brave years have I
Twice twenty been enraged,
And of forty been three times fifteen
In durance soundly caged.
On the lordly lofts of Bedlam
With stubble soft and dainty,
Brave bracelets strong, sweet whips ding-dong,
With wholesome hunger plenty.
 
While I doe sing "any foode, any feeding,
Fedinge, drinke or clothing,”
Come dame or maid, be not afraid,
Poor Tom will injure nothing.
While I doe sing "any foode, any feeding,
Fedinge, drinke or clothing,”
Come dame or maid, be not afraid,
Poor Tom will injure nothing.
 
With a thought I took for Maudlin
And a curse of cockle pottage,
With a thing thus tall, the skie blesse you all,
I befell into this dotage.
I slept not since the Conquest,
Till then I never waked,
Till the roguish boy of love where I lay
Me found and stript me naked.
 
While I doe sing "any foode, any feeding,
Fedinge, drinke or clothing,”
Come dame or maid, be not afraid,
Poor Tom will injure nothing.
While I doe sing "any foode, any feeding,
Fedinge, drinke or clothing,”
Come dame or maid, be not afraid,
Poor Tom will injure nothing.
 
With a host of furious fancies
Whereof I am commander,
With a burning spear and a horse of air,
To the wilderness I wander.
By a knight of ghostes and shadowes
I summon’d am to tourney
Ten leagues beyond the wild world’s end.
Methinks it is no journey.
 
While I doe sing "any foode, any feeding,
Fedinge, drinke or clothing,”
Come dame or maid, be not afraid,
Poor Tom will injure nothing.
While I doe sing "any foode, any feeding,
Fedinge, drinke or clothing,”
Come dame or maid, be not afraid,
Poor Tom will injure nothing.
While I doe sing "any foode, any feeding,
Fedinge, drinke or clothing,”
Come dame or maid, be not afraid,
Poor Tom will injure nothing.
 
Calling me Home / Зов домой (The Time Between)
Слова и музыка – Кейт Прайс

In the shadow of the night I hear you calling out my name
Never heard your voice before, yet it sounds the same
As I had imagined it on a thousand nights before
Never thought you’d come for me, lost forevermore
 
And I can hear you calling, calling me home
I can hear you calling, calling me home
 
I can fell the pounding of this heart within my breast
Ever beating, ever drumming, it never seems to rest
It drives me on, leads me where my other senses fail
Leads me down this road to you, lit with moonlight pale
 
And I can hear you calling, calling me home
I can hear you calling, calling me home
 
As I approach the clearing, I recognize this place
And you with the heavens, shining in your face
A spirit strong and gentle, I ache to hold you in my arms
I fell as I have fallen under some forgotten charm
 
And I can hear you calling, calling me home
I can hear you calling, calling me home
 
Vapour in the midnight air, a vision there you stand
A broadsword and an eagle feather in your hands
I know not if my body quakes with passion or with fear
But as I reach my arms to you, you disappear
 
But I can hear you calling, calling me home
I can hear you calling, calling me home
 
Awake I sit bolt upright, I’m safe within my bed
The power of your calling still echoes in my head
Who or what you are, I guess I’ll never really know
But every time you come for me, I’ll go
 
And I can hear you calling, calling me home,
Calling me home, calling me home
 
 Sweet Kate / Милая Кейт (Hungry Moon)
 
Слова и музыка – Robert Jones (1608)

Sweet Kate, of late
Ran away and left me ‛plaining:
"Abide,” I cried,
"Or I die with thy disdaining.”
"Te!” quoth she,
"Gladly would I see,
Any man to die with loving.
Never any yet,
Died of such a fit,
Neither have I fear of proving.”
 
Her words, like swords,
Cut my sorry heart in sunders;
Her flouts, with doubts,
Keep my heart affections under;
"Te!” quoth she,
"Make no fool of me,
Men I know have oaths at pleasure;
But their hopes attained,
They betray they feigned,
And their oaths are kept at leisure.”
 
"Unkind, I find
Thy delight is in tormenting,
Abide,” I cried,
"Or I die with thy consenting.”
"Te!” quoth she,
"What a fool is he
Stands in awe of once denying;”
Cause I had enough,
To become more rough,
So I did, O happy trying.
 
Waltz at the End of the World (Вальс на Краю Света)

Предыдущий альбом, хоть и с более чем годовой задержкой от намеченной даты релиза, но всё же вышел. Этот, в который планируется включить избранные инструментальные композиции из первых работ, должен был увидеть свет в октябре 2009. Прошло уже более трёх лет, однако никакой информации не появилось. Сайт Кейт не обновляется уже более двух лет, в Твиттере в последнее время вместо новостей полез какой-то спам. Так что вероятность того, что мы увидем этот диск, на мой взгляд, крайне мала.








Marta\'s Fanarts по Гарри Поттеру. Часть 2


Читать далее
Воин ночи

Читать далее
Ольга Громыко \"Незваная гостья\"

Читать далее

Автор поста
Архив Дрима  
Создан 31-01-2022, 12:41


434


0

Оцените пост
Нравится 0

Теги


Рандомный пост


  Нырнуть в портал!  

Популярное



ОММЕНТАРИИ






Добавление комментария


Наверх